tisdag 24 september 2013

Syföreningsmöte - Virkad babykofta

Restgarnskofta till bebisen, bara kanten kvar!

Skulle tro att ni känner igen garnet vid det här laget... Det blev lite garn över när babyfilten var virkad, så då blev det en bläckis men jag hade fortfarande garn kvar och var sugen på att testa att virka en kofta! Mönstret hittade jag här, adderade sedan en luva genom att virka 18 stolpvarv efter halskanten, luvan veks dubbel och kortänden virkade jag ihop med smygmaskor från insidan. Efter att ha fäst typ femtioelva trådar är det nu den slutliga kanten kvar. Trodde att jag skulle hinna det till dagens syföreningsmöte hos Husmorsskolan men blev så uppslukad av boken som jag beställt som fjärrlån från biblioteket. "Virkat för män" av Theo Sundh är verkligen en toppenkul bok för den virkare som vill testa lite nya projekt!

//Sandra

10 kommentarer:

Linda sa...

Jättefin kofta! Den måste jag spara i mönsterpärmen och testa virka!

HönaPöna sa...

så söt... och färgerna är superfina!

Annlin:s sa...

Åh vad fin kofta!
Kram
Anneli

Karin sa...

Jättefin liten kofta och fina färger ihop, Karin

maria sa...

så fin och färgerna passar perfekt ihop

Tyglina sa...

Önskar man hade en liten liten att virka till:)

Mia sa...

Så söt! Precis en sådan har jag letat mönster på. Skall genast sätta igång det börjar ju bli lite småkallt nu.

Alviti sa...

Snygg! Fint med luva :)

mymixednailpolish.blogspt.com sa...

snygg!!!

maria syr och så vidare sa...

Superfin! Gillar både ränder och luva. Mycket imponerad av att du orkar fästa alla dessa trådar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...