lördag 7 september 2013

Härmapan - Babynest

Ett babynest till bebisen matchar fint till bebisfilten och den nya bläckisen!
 
Sytt av påslakan, och stoppat med kuddfyllning.


Använd denna bild för att visa att du är en Härmapa!



Lördag jämn vecka och här har det härmats igen! När jag har precis hade blivit klar med babyfilten  (och virkat en liten bläckis av restgarnet...) kastade jag mig in i ett nytt babyprojekt, jag har sytt ett litet babynest! Jag googlade runt en del och hittade många fina och inspirerande nest men det är väl främst detta mönster som jag hittade hos "Junimamma" som jag har apat efter.

Jag köpte ett påslakanset från möbeljätten där jag även köpte kuddar att ha till stoppning. Jag stoppade inte madrassen men klippte ut en bit av en vanlig frottéhandduk och sydde in för att få lite stadga. Jag har nämligen planer på att härmas vidare och göra som Little miss fix it och sy en lös madrass med avtagbara dragpålakan!

Har du inspirerats och apat efter någonting på sistone? Vill du vara med i Härmapan? Skriv ett inlägg på din blogg om vad du har inspirerats av, länka gärna till inspiratören, använd Härmapans bild ovan på din blogg eller i inlägg och länka till detta inlägg så att fler härmapor hittar till dig! Du kan läsa mer om hur det går till här! Sedan lämnar du en länk till ditt bidrag med hjälp av länkverktyget nedan. Obs, lämna länken till ditt Härmapan inlägg (inte bara till bloggen, blir så svårt att hitta rätt inlägg då om det hinner gå en tid!)

Önskar dig en fortsatt härlig helg!
//Sandra

3 kommentarer:

dammråttor och rabarber sa...

Vilken bebis vill inte sova där, så fint det var! Önskar dig en härlig helg!
kram Lisa

Annlin:s sa...

Vad fint!
Kram
Anneli

Nenne sa...

Fick reva upp mössan jag tänkte härmats med i helgen. Nu får det projektet ligga och skämmas lite. Tar tag i ett annat WIP som jag hoppas är klart till nästa härmapa.

Bra det här med varannan vecka, nu sätter jag lite press på mig!

Ha en bra dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...