tisdag 10 juni 2014

Skaparkris...

Hej!

Med tjock kropp och glad uppsyn...

...tuggvänlig gadd och pillriga antenner är jag litens bästa leksak!

Eller att kalla det kris är kanske att ta i men håll i hatten, jag har inte virkat på snart 2 månader!! Jag vill, jag saknar det men när jag har haft en liten stund över och tänkt att jag ska så... Jag visste inte var jag skulle börja när garnkorgen toppas av 4 st ofärdiga projekt som jag inte vet hur eller ens om jag vill slutföra. Samlar på idéer och laddar inför sommarens långa kvällar då kanske det kan bli någon maska virkad..?

Inte har jag sytt just någonting heller, inte mer än lagat ett gäng med dagisjeans, kortat av ärmar och ben på några pyjamasar och sytt överdrag till en madrass som agerar koja i Mellans rum. Så vad gör jag då? Springer lite, klipper gräs, krafsar i trädgård, är mamma och har just läst ut min första bok på typ 3 år! En lättläst pocket, "Sommarhuset" av  Anna Fredriksson.

Bzzumlan på bilden sydde jag till Stor när han var liten men nu är den litens allra bästa leksak, mjuk och bullig kropp, lite sladdriga vingar, hårt stoppad gadd, glad uppsyn och pillervänliga antenner, snabbt gjort och uppskattad i många år, det är bra handarbete det! På husmorsskolan och Syföreningsmötet hittar du riktig skaparglädje!

Önskar dig en fin dag, Sandra

2 kommentarer:

Rumpetuss sa...

Vilken söt bzzhumla!!! Förstår att den är uppskattad!! Hoppas du får lite virktid snart, du gör ju så fina grejjer!!! Kör ett nytt virkprojekt vetja, det brukar hjälpa!

Fiff sa...

Men vilken sötis!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...