onsdag 21 maj 2014

Om att göra ett kakfat... eller två!

Ja, tack!
 


Kakfat av blandade loppisfynd, Rörstrand, Höganäs och Uppsala Ekeby


Kakfat med guldkant

Leta leta, välja, para ihop, fatta mod, borra, skruva ihop och Volilà! Ett och två kakfat är tillverkade av loppade tallrikar och kakfatsdelar från kakfateriet.se Det ena fatet gjorde jag av tallrikar med olika form, en rund med blommotiv från Rörstrand, en triangulär från höganäs (obs att borra i stengods tar tiiiid...) och en gul rundad kvadrat från Uppsala Ekeby, till detta valde jag en kakfatspinne med löstagbar cirkel, då kan man nämligen använda en knopp istället! Det andra fatet gjorde jag av lite olika loppade tallrikar med den gemensamma nämnaren guldkant och till detta valde jag kakfatspinne i vitt med ett hjärta högst upp. Jag är mycket nöjd med båda mina fat, lite olika uttryck men jag gillar dem!

Då är det väl bara till att börja baka som en tok så att vi har välfyllda fat hela långa fikasommaren!? Har du något bra recept på lut?

Önskar dig en fin solig fortsättning!
//Sandra

2 kommentarer:

HönaPöna sa...

vad fina de blev... det där har jag aldrig provat på, kanske skulle göra det?!

Borgmästaren sa...

Jag har också ett par i källaren som väntar på kakor. Används, men inte så ofta. Kanske kan bli bra som present till någon? De är ju så kul att göra att man nästan kan göra hur många som helst, men hur många behöver man. Jag hade dessutom två sedan innan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...