tisdag 9 juli 2013

Syföreningsmöte - virkad babyfilt

Virkelivirk, babyfilt 2.0 tar form!

För några veckor sedan skrev jag att jag skulle ge mig på att virka en babyfilt och nu har jag satt igång! Började förra tisdagen med 168 lm, efter 14 virkade varv ( alltså 2352 maskor) repade jag upp alltihop (!!) Mannen kallar mig för "extremvirkare" som inte räds någonting, jag säger att det är bättre att repa upp och bli nöjd i slutändan än att gräma sig över att göra om och göra rätt! Jag tyckte helt enkelt att filten blev för bred och kompakt. Babyfilt 2.0 består av 138 m ( ca 70 cm) på bredden och är virkad med en överhoppad maska i den nedåtgående vinkeln. På babyfilt 1.0 virkade jag 3 stlp tillsammans, i version 2.0 blev det 2 stlp tillsammans med en överhoppad maska i mitten. Är nu i kapp det upprepade och virkar på, lite mer garn behöver inhandlas och någon timme här och där så ska den nog bli klar innan sommaren är över för jag sa ju att det skulle vara ett sommarprojekt!

Detta är mitt bidrag till Husmorsskolans Syföreningsmöte, kika in där för att se vad Maja och övriga medlemmar har för sig!

Vad tror du, skulle du gjort en avslutningskant eller låta den vara som den är..?
Ha en toppendag!
// Sandra

2 kommentarer:

Kottekott sa...

Låt den vara som den är tycker jag!

och vilka fina färger, passar så bra tillsammans!

Ann-Sofie sa...

:-)
Nästa gång jag gör något tänker jag också räkna ut hur många maskor det gått åt, om så bara för att imponera på omgivningen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...