tisdag 30 april 2013

Med textil i fokus

Rivna remsor av stuvbitar blir dekorativ väggbonad!
Nytt överdrag till puffar, och "kjol" på gardinerna

 
Hjärta i korsstygn


En av interiörerna jag var med och gjorde i Uddevalla (Varuhuset öppnar den 8:e maj) var ett vardagsrum med sparsam budget och textil i fokus! Kreativiteten fick släppas loss och jag tror att det var här som min lust att skapa kom tillbaka. Remsor revs och knöts på en gardinstång för draperiliknande väggbonad, mera remsor revs och träddes i korsstygn på bordet HOL, i form av ett hjärta. Nya överdrag till puffarna, en liten "kjol och krytband på gardinen och några kuddar till soffan fick bli det där lilla extra.

Korsstygn har inte jag sytt sedan skolan, men så kul och användbart det är... Känner för att göra något litet korsstygnsbus här hemma, men var..? Kika in till Husmorsskolan för fler bidrag till veckans Syföreningsmöte!

Önskar dig en finfin valborg!
//Sandra

8 kommentarer:

Trixiyo sa...

Vilken cool ide med korsstygnen på borden :)

Victoria sa...

Superfint!

myrica sa...

så häftigt

Eva sa...

Läckert!
Tack för tips, jag har en fyrkantig "korg" som kanske kunde få ett ansiktslyft:)

Stina sa...

Superfint!! Gillar verkligen korsstygnen på bordet!

Bara Sara sa...

Hihi va fiffigt - korsstygn i en HOL!

maria syr och så vidare sa...

Härligt kreativa idéer! Så fint när tyget kommer tillbaka på olika vis i rummet! Kram

Lena sa...

Åh, jag älskar korstygnen! Och jag har precis ett sånt bord hemma som jag inte riktigt gillar, men som är väldigt praktiskt... Nu vet jag ju vad jag ska göra med det! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...