onsdag 13 februari 2013

Ojsan, vabruari minsann!

Snö snö snö...
Vabruari är ett faktum. Men idag ignorerade jag det negativa med det och fokuserade på soffmys med liten, promenad i solen (och all snö som jag snart får spunk på!!) snöskottning och sedan kaffe, radio och en liten virkstund! Det var bara det att strömmen gick... precis när kaffet började drippdroppa genom filtret och jag som bäst höll på och dammtorka för att sedan hinna dra ett snabbt varv med dammsugaren innan jag skulle sätta mig ner och... Det blev bara en liten, halvkall kopp kaffe och istället för radio och virkmys så passade jag på att fota lite innan mannen och jag byttes av i hallen och jag meddelade strömavbrottet innan jag skulle åka till jobbet och få lite gjort. Mannen gick ner till proppskåpet och vips så funkade allt igen. Jag som stått där en lång stund och kollat och funderat... Måste ta en liten kurs idet där tror jag!

Imorgon är det allahjärtans dag, dags att sprida lite kärlek tänker jag så jag hoppas att du tittar in då!

//Sandra

3 kommentarer:

Bara Sara sa...

Ja denna snö man blir tokig för mindre!!! Fint hus ni har! Kram Sara

maria syr och så vidare sa...

Har själv tagit ut mitt livs första vabdag idag. Månaden gör verkligen skäl för sitt nya namn! Hoppas liten kryar på sig snabbt!

Queen of Kammebornia sa...

Vabruari, vilket bra ord. Hoppas ni mår bättre snart! Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...