torsdag 10 januari 2013

Om att hitta den bästa

Originalbilden tagen med min Iphone 5
 
 
Gratisappen Tadaa!
Betalappen Instant 110
Gratisappen Instastitch
Betalappen Instafilter tror jag är min vinnare!

Känner mig lätt tjatig när jag återigen ska ta upp ämnet fotoappar... Men eftersom jag har vant mig vid att ha en viss typ av bilder på bloggen, beskurna till kvadratiskt format med en vit ram och aningens extra skärpa och stuns i färgerna, har det varit en utmaning att hitta en ersättare till min gamla (android) favorit vignette demo. Efter att ha testat säkert ett 20 tal olika applikationer, mestadels gratis varianter så tror jag nu att jag har hittat en som jag gillar! Den heter Instafilter och är lätt att använda, inte en massa (i mitt tycke) onödiga grunge/vintage/blur, enkelt att beskära och lätt att välja ram! Det finns en gratisvariant men då får man leva med att det blir en liten reklamlogga i högra hörnet. Övriga som ni ovan får se prov på har jag sållat bort för att de har varit lite krångliga att använda, många inställningar som inte sparas från gång till annan, överdrivna filter eller begränsad möjlighet att välja ram.

Önskar dig en fin torsdag!
//Sandra

5 kommentarer:

MammaElva sa...

Tack för app-tipsen! Behövs, för det där en en djungel :)
Ha en fin dag! kram

Malin på pastill.nu sa...

Jag har skrivit en liten sammanställning om foto-appar här:

http://www.pastill.nu/2012/03/kamera-appar-for-iphone.html

camera+ är min favorit :-)

Fröken Foto sa...

Bild-fix är ju bara sååå kul!

kram kram och ha en fin torsdag!

Malin på pastill.nu sa...

Japp, camera+ är fortfarande favoriten och jag tror det är den fotoapp som ligger högst bland poppis appar på app store också.

Annlin:s sa...

Roligt att de olika apper hur de blir på korten.
Kram
Anneli

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...