tisdag 18 december 2012

Syföreningsmöte - Ett litet julklappstips

Virknålar i färgglad plast

Tillsammans med ett nystan i ullblandning

Eller i ny snygg förvaring!

Nu är det mindre än en vecka kvar till jul och handarbete ligger inte främst på min "saker-att-göra-lista". Det har bakats pepparkakor, pysslats julkort, kokats glögg, pyntats, skottats snö och bakats saffransskorpor sedan sist. Ja, så har vi ju firat Lucia med tomtenissar som i sista stund behövde få ny utstyrsel...

En lågpriskedja hade det vi behövde, och samtidigt spang jag på detta underbara kit med virknålar i färgglad plast för ett par tjugolappar.Garnnystanet i mysigt lurvig ull/akrylblandning hittade jag på vår matvaruaffärs tiokronorsmarknad. Perfekt julklapp till den virktokiga för under 50-lappen! :) Har man lite tid och en tyglapp över så syr man en fin virknålsförvaring till! Det här lilla julklappstipset får bli mitt bidrag till veckans Syföreningsmöte!

Önskar er en fin tisdag!
//Sandra

9 kommentarer:

MammaElva sa...

Min bror älskar att virka så det var ett bra tips! Men han fick förstås garn och sådant av mig förra året ;)

Ha en fin dag! Kram

kattiiiiss sa...

Jättefina!
Kan inte virka med mina händer men ska fundera på om jag känner någon virkglad som skulle kunna få i julklapp :-)

Le petit jardin sa...

Det var längesedan jag virkade, men en dag ska jag ta tag i det igen..med dessa blir det ju lite mer livat

kram kajsa

Annlin:s sa...

Jättefina! Bra julklappstips!
Kram
Annlin:s

Bloggande 4barnsmamma sa...

Å jag önskar jag kunde virka mer än mormorsrutor:)!

Stina sa...

Är en stort fan av svart/vitt och jag måste säga att virknålsfodralet är riktigt snyggt!! Gillar de färgglada virknålarna också :-)

Queen of Kammebornia sa...

Så himla fina virknålar!!!

Cat sa...

Skulle bli överlycklig av en sån julklapp :)

Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...