tisdag 27 november 2012

Syföreningsmöte - virkat hjärta

Ett snabbvirkat hjärta
Virka flera och lägg ihop

Ett virkat hjärta som du gör på någon minut och som kan hängas i granen, pryda paket, dekorera ett klädesplagg...

Du behöver:

Garn och passande virknål

Gör 6 fm runt en magisk ring, tydlig instruktion hittar du här.
3 lm
3 dbst med nedtag i 1:a fm
3 st med nedtag i 2:a fm
1 lm
1 dbst med nedtag i 3:e fm ( det här är spetsen/botten på hjärtat)
1 lm
3 st med nedtag i 4:e fm
3 dbstmed nedtag i 5:e fm
3 lm som fästs med en sm i den 6:e fm.
Fäst trådarna, klart!

Varför inte virka i kraftigt jutegarn och ha som dekorationer i dörrkransen, många små ulliga att hänga i granen, virka flera i olika garn och storlekar och stapla på varandra och ha som bordsdekorationer... jag testar och virkar i alla möjliga garn innan jag kommit på vad det ska bli, men plättlätt är det och det gillar jag!

Kolla in hos Maja och Husmorsskolan för fler bidrag till dagens syföreningsmöte.

Hjärtligt fin dag på dig!
Sandra

9 kommentarer:

Fröken Foto sa...

Åh vilka fina hjärtan du gjort. Nu har jag uppdaterat mig och det var några inlägg sedan jag var inne(jag är en slarva ;)
Härliga morgonbilder du bjöd på ;) och en tjuvtitt igår inför dagens inlägg... finuligt! *ler*

Måste bara säga... så sjukt läckert smycke med katten du gjort!!! Blev helt förälskad i det!!!

kramen till dig!

Fröken Foto sa...

Oj då, glömde visst svara på din fråga. Foto är min hobby. Jag är en mycket självkritisk människa ibland och ser mig själv som studerare i min självutbildning *hihi* Testar, raderar och gör om... du vet, gammalt och beprövat sätt ;)
Vi har en tavelvägg där jag såklart hänger upp lite bilder. Ingen har ännu blivit så bra att det kan bli en canvas ... tror jag ;) Har faktiskt ingen aning om vart det kan leda, men jag har faktiskt fått ett fotojobb inbokat av en kompis... vi får se vart det leder. Än är det bara jättekul!!!

kram kram igen till dig!

myrica sa...

Tack för mönstret till hjärtat.
Dom är så fina

MammaElva sa...

Jättefint! En bunt sådana där skulle jag gärna ha i min gran :)
Kram på dig!!

AnNie sa...

Tack för beskrivning, de var jättesöta, jutegarn ar ett bra tips.

Borgmästaren sa...

Är imponerad av dina aldrig sinande nya mönster du gör! Inklusive detta!

Annika Berg sa...

Vad bra med en beskrivning på dina fina hjärtan. Måste provas!

Cat sa...

Bra med saker som går snabbt och fina är dom också! Blir nog fint att virka i jute också, det måste jag testa någongång :)

Anonym sa...

Vad glad jag blev när jag hittade ditt hjärtmönster! Jag har länge letat efter ett bra mänster som jag kan använda till hjärtekatter och syskondjur, och jag tror jag har hittat det nu :)

Mvh Julia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...