onsdag 21 november 2012

Härmapan

Härmapan, en utmaning för alla!

Ibland när jag kikar runt och läser på olika bloggar, i tidningar, böcker mm så blir jag så inspirerad att jag bara måste testa och se om jag kan. Ibland gör jag precis som originalet, ibland måste jag "förbättra" lite, ibland blir jag så fast att jag nästan gör det till min grej fast det inte var min idé... Jag är en riktig Härmapa med andra ord! Men är det så fel det då, jag skulle ju bli superglad om jag fick veta att någon gillade det jag gjorde så pass att den ville göra det själv!

Kanske gillar du precis som jag att inspireras, prova på, göra mycket, förbättra, utveckla, göra om... - Du kanske också är en härmapa? Jag tänkte såhär, varför inte dela med sig av sina efterapningar och inte bara lyfta fram sig själv utan även den som har inspirerat! Vet inte om det skall kallas utmaning, uppmärksammande eller möte men jag tänker mig att varannan lördag (har kollat av min bloggagenda och lördagar är relativt lugna ;) och varannan för att det skall kännas lagom mycket och ofta) så presenterar jag min härmapa och ni, de som vill vara med lämnar en länk med sitt bidrag. Ett bidrag som kan vara ett halvår gammalt, sprillans nytt, ett bidrag som handlar om supergoda muffins, om washitejp, tepåsar, betonggjutning, virkning, foto, smyckestillverkning... Det är fritt det är prestigelöst men det bör innehålla vad du har gjort, inspirationskällan dvs vem/vad du apat efter, bild/bilder gärna även på originalet eller ännu bättre om det går, länk till originalet! Bilden ovan på Härmapan samt länk till mig så att dina läsare hittar till fler härmapor! Här är ett exempel på ett Härmapat pyssel!

Låter det skoj, vill du vara med!? Nästa lördag den 1 december drar vi igång, lagom till första advent kan det bli många fina julpyssel/recept och andra kuligheter att härma efter!

I korthet:
  • Inspireras
  • Härma
  • Låna Härmapans bild, länka till sveas
  • Lägg upp din länk i mitt inlägg den 1 december!
  • Känner du dig som en riktig Härmapa, lånar du bilden och lägger upp den på din blogg!

Med det vill jag önska dig en finfin kväll!
//Sandra

14 kommentarer:

ann sa...

Det lyder som en god og sjov ide :D

Emma sa...

Låter skoj! Tyvärr är jag usel på att pyssla men jag kan kanske härma annat som jag inspireras av?
kram på dig!

Mamma med ambitioner sa...

Jag hänger gärna på. Är inte väldigt pysslig men tittar gärna hos andra och försöker sedan göra om, göra bättre.
Kramis Kristina

sveas punkt. sa...

Precis det var min tanke!! :) Kul att du vill vara med!

sveas punkt. sa...

Behöver som sagt var inte vara pyssel, du kanske härmar ett sätt att fota, baka, skriva... Helt fritt!! Kul att du vill vara med! :)

Fröken Foto sa...

Kul, är med! Hmmm, nu får jag klura lite extra tror jag *hihi*

kram kram Malin

Anonym sa...

Rolig idé!!! Får se om jag kan komma på sågot så att jag kan vara med. Hämtar inspiration från andra hela tiden.

House number 11 sa...

Oj, vad roligt! Jag ska försöka vara med!
Kram Jenny

MammaElva sa...

Det här gillar jag! Ska fundera ordentligt nu :)

Malin på pastill.nu sa...

Det finns inget jag blir så glad för som när nån härmar mig :-D Jättebra initiativ. Osäker på om jag kommer få till det till helgen, men ska försöka!

Annlin:s sa...

Vad roligt, men jag missade det igår ;( Får ta det på lördag om 2 v ;)
Ha en bra dag!
Kram
Annlin:s

Camilla sa...

Hej!1
Vill bara meddela att jag är en härmapa och jag hoppas jag gjort rätt med länkar m.m. Är inte så haj på det men här är länk till mig.
http://camillaslivsstil.blogspot.se/search/label/Virkade%20m%C3%B6ssor

Är så glad över din sida och allt du gör...
Trevlig helg
Häls camilla jirasek

Tatjanis sa...

Jag tänkte ge mig på det här :-) kul grej!

Påskkram/Tatjanis

Anonym sa...

Sweеt blog! I founԀ it while surfing ɑгound on Yahoo News.

Do yoս have аny suggestions on how to get listed in
Yaɦoo News? I've been trying for a while but I never ѕeem too get there!
Cheers

Alsо visit my weblog;hungry shark evolution lab

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...