måndag 26 november 2012

Åååå vad jag Virkar

Virk virkelivirk...

Jag håller på och virkar en mössa, till mig själv. Bara lite sådär på fri hand, på ett ungefär och lite googlande när jag skulle ge mig på mönstervirkning. Jag brukar mest virka små saker med fasta maskor, klura ut hur formen ska bli, virka ihop ben med kropp och sy ögon och mun. Ni har ju sett mina elefanter, monster och mobilfodral, mössan till liten med stjärnan på var ett experiment som blev ganska bra tillslut. Men nu när jag måste virka men inte riktigt visste vad så fick det bli en mössa, för jag fryser när jag går från bussen till dagis och sedan från dagis och hem varje dag. Måste virka, undrar du?! Ja, det verkar som att jag måste virka för att hålla mina handleder i schack. Vad det är för fel på dem vet jag inte, inte läkarna heller, men ont gör det och när jag virkar blir det bra! Virkningen verkar vara lite lagom mjukgörande, handen rör sig ju som i Åttor, Å som i Åttor och Å som i Ååå vad skönt att jag är bra i mina händer... Lätt krystat men vad gör man inte för att Åter komma igen på slutet i Bara Saras alfabetsutmaning..? Kika in till henne och lämna en kommentar, då skänker hon nämligen en krona till Cancerfonden, Ååå vad bra!

Mössan kommer ni att få se när den är klar, har även kluddat lite för att komma ihåg hur jag gjorde, så vem vet kanske kan det komma ett mönster såsmåningom på min "rehab-mössa".

Vad måste du göra för att må bra?
//Sandra

9 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Vad bra att virkning kan få dina handleder att må bättre, eftersom du är en sån kreativ människa. Det blir spännande att få se din fina mössa sen, för det är jag säker på att den kommer vara, fin alltså.

Ha en toppenmåndag!

Kram Victoria

Malin på pastill.nu sa...

Vad bra att du hittat något som funkar för handlederna, men vad konstigt??

Jännu sa...

Själv har jag fått stickförbud av sjukgymnasten efter att ha fått tennisarmbåge...

sveas punkt. sa...

Åh, nej vad trist!! Är det jobbet sim orsakat det? :(

Anonym sa...

Vi mår alla bra av att röra på oss, även handleder tänker jag ;) Jag har precis lärt mig virka och det är jättekul! Perfekt pyssel som kan utföras i soffan :)

Karin sa...

Å vad kul med ett Å på virkning, det hade ju jag på V :) det gäller att vara fiffig nu på slutet, Karin

HönaPöna sa...

Tänk... jag som är virkanalfabet hade fått sitta och göra åttor i luften, vilken tur att du kan få till fin-fina saker samtidigt! nytta med nöje så att säga!
Ser fram emot att få se resultatet!

Maria O. sa...

Så märkligt att det hjälper att virka, men bra. Nu får du ju mindre ont och en skön mössa att värma dig med.
Kram Maria

kungen o majkis sa...

Tråkigt att du inte mår väl i dina handleder...men bra att botemedlet är virkning. Kunde ju ha varit värre. Om du tex hade varit tvungen att gnida in handlederna i typ leverpastej. Eller varit tvungen att rensa avlopp dagarna i ända. Eller så.

Hoppas att du kryar på dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...