tisdag 16 oktober 2012

Mjukare konserver - Syföreningsmöte

Virkat till konservburkarna



Lite mjukare...


I torsdags berättade jag att jag tänkte mjuka upp några konservburkar lite, i helgen virkade jag ett enkelt fodral. 6 m i magisk ring, varv 1, 2 fm i varje maska, varv 2, 2 fm i varannan maska osv till storleken passade min burk, sedan virkade jag fasta maskor i den bakre maskbågen utan ökningar till höjden var rätt, avslutade med ett varv smygmaskor.

Mina mjuka burkar få bli dagens bidrag till Majas Syföreningsmöte. Kika in där för att klicka dig vidare till fler medlemmar!

Ha en fin dag!!
// Sandra

8 kommentarer:

Borgmästaren sa...

Lysande!

Annika Berg sa...

Riktigt snyggt!

Karin-Ida sa...

Fin ide det ska jag prova på;)

Fröken Foto sa...

Charmiga!!!
Toppen fin idé!

kram kram Malin

SV: okej... då hänger jag med. Är helt okej ;) Bara undrade hur det kom sig.

Queen of Kammebornia sa...

Så typiskt snyggt!

MinaStickor sa...

Jättefina :)

maria syr och så vidare sa...

Men du va fint! Enkelt, stilrent och supermysigt! Kram Maria

Malin på pastill.nu sa...

Superfint!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...