torsdag 6 september 2012

Om att helt byta utseende ...

"Ponny"

Gör sig lika bra ute...


som inne...

 
bara att sitta upp!


Förvandlingen från innebandyklubba till en tvättäkta Cowboy-ponny-häst är genomförd! Stor är helnöjd förutom att "ponny" inte öppnade munnen när han blev bjuden på morötter. Tack, för feedbacken säger mamma som faktiskt är rätt nöjd men ska komplettera med en virkad grimma.

Stommen är en innebandyklubba modell mini som jag klätt med ett hästhuvudsfodral och stoppat med vadd. Huvudfodralet ritade jag på frihand utifrån klubbans form, men lade till en sådär 5 cm runt om. Hästen är sydd i brun sammet och en vit bläs i manchester tyg, manen är bomullsgarn som jag virade många varv runt en pappskiva och sydde ihop med en söm innan jag sydde fast det mellan mönsterbitarna. Ögonen är knappar i mocka imitation. Innan jag stoppade huvudet med vadd sydde jag en innerstrumpa av en gammal trikåtröja (men när jag väl var klar slog tanken mig att en strumpa hade ju varit smartare...) som följde klubbans form. Strumpan träddes på klubban, utanpå det den halvstoppade hästskallen och så stoppade jag klart med klubb bladet på plats. Tillsist syddes foder och yttertyg samman och så knöt jag en rosett nertill för att hålla ihop mot skaftet.

Har du något bra tips på förvandling?

// Sandra

5 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Åh så smart med bandklubba, och hur fin som helst!!

Queen of Kammebornia sa...

Vilken fin förvandling!

maria syr och så vidare sa...

Åh va fin den blev! Så många fina detaljer. Tror jag det att den inte ville öppna munnen för morötter, då kanske den skulle blivit smutsig om mulen!

Borgmästaren sa...

Smart med bandyklubba! Gjorde en med pinne men den blev liksom lite sned på något sätt. Denna blev toppen! Fint med bröllopsfotot!

Malin på pastill.nu sa...

Jag har gjort en tygpåse inuti som jag tryckt i vanlig kuddvadd i. Jag har tryckt i så mycket jag bara kan för att den ska vara lite fastare och inte tappa formen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...