fredag 10 augusti 2012

Virkat mobilfodral med "popcorn"

Slumpvist virkade "popcorn"/moucher/vårtor...

 På svärmors mobilfodral


För några dagar sedan skrev jag att jag höll på och virkade ett mobilfodral till svärmor och, även en Taggryggad frosso för att jag ville testa att virka vårtor/moucher/popcorn (kärt barn har många namn...) Mobilfodralet är klart och det blev popcorn på det också! Jag virkade vanliga fasta maskor och där jag kände för ett popcorn så gjorde jag 4 stolpar, tog nålen ur maskan och satte den i första maskan och drog igenom den sista, faktiskt inte alls svårt men visst blev det kul effekt!

Trevlig helg!
// Sandra

1 kommentar:

Edith och Jag sa...

Så fint! Jag behöver verkligen en mobilväska men kan inte hitta inspirationen till virkning någonstans. Antingen får jag vara utan väska ett tag till eller så kanske jag får beställa ett av dig;)
Kram Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...