måndag 23 juli 2012

Virkat om virkade kakor

I förgrunden chokladboll virkad enligt "Virka liten kaka"

Virka liten kaka v/s Sveas, lika men olika...


Om du inte redan har gjort det så måste du titta in till fina Catarina som har bloggen "Virka liten kaka". Just nu har hon utlottning av sin bok, som jag redan hunnit köpa och den är fantastisk! Hittills har jag provat att virka några chokladbollar, kanelbulle och ikväll kommer en munk att bli klar. Fina bakverk och bra beskrivningar. Chokladbollarna som jag virkat tidigare har jag gjort i brunt garn och garnerat med kokos i vitt garn, Catarina virkar sina i vitt och brunt garn på samma gång - smart! Lika men ändå olika...

//Sandra

4 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Oj de såg verkliga ut! Lätt att sätta tänderna i dem :)

Kram Suss

Jenny sa...

Superläckra!

MammaElva sa...

Du är så duktig! Blir impad varje gång jag kommer in här :)

maria syr och så vidare sa...

Finfina båda två! Har snart virkat min första amigurumi och laddar för diverse bakverk. Nu blev jag ännu mer sugen, tack för inspiration!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...