onsdag 18 juli 2012

Virkat armband med pärlor

Grönt och vitt passar fint till "brännan"

Virkat med smygmaskor och indianpärlor

Pärla virkad i varannan maska


Blev så inspirerad när jag såg vad Life is a plate of cupcakes hade gjort för fina armband. Ivrig som jag var så testvirkade jag redan igår kväll men jag hade ju  inga andra pärlor än indian/pärlplattepärlor så det blev inte lika snyggt men helt ok ändå. Piraten här hemma, iform av Stor, lade vantarna på den dyrbara skatten innan han lika snabbt transformerades till brandchef. Det brinner i grannhuset, i skogen, i garaget och med leksakstelefon i högsta hugg pekar och ropar han barskt åt mig -Fram med slangarna, det brinner! Så hej hej, här ska släckas bränder och kanske borras hål i fina fat för att fixa kakupplägg...

// Sandra

3 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Så fint! Det skulle jag nog kunna tänka mig att testa. Får kolla vad det finns för garn och pärlor i mitt pysselskåp. Och du, tack för dina kommentarer :)
Kram Maria

MammaElva sa...

Coolt armband! Verkligen mina färger :) Men sommarbrun? Har du kunnat bli det denna sommar?

schousnigel.se sa...

det er da et meget sødt armbånd :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...