tisdag 31 juli 2012

Vardagslyx

Blåbär & smultron på en klick grädde!


När jag kom hem från jobbet igår så tog jag och buspojkarna en liten tur i skogen, som gränsar precis mot vår tomt. Vi plockade lite blåbär och smultron och sjöng "i ett hus vid skogens slut". Liten snubblade och satte sig på rumpan några gånger, några mygg surrade kring oss, jag brände mig på en brännässla och Stor tjatade från första steget utanför tomten att han ville åka heeem, mamma! Trots det tycker jag att det är grym vardagslyx att få mumsa på färska bär plockade tillsammans med barnen efter en dag på jobbet!

Vad är vardagslyx för dig?!

// Sandra

4 kommentarer:

Fröken Foto sa...

Låter härligt! I vår familj älskar vi picknick. Vi har ett fint ställe vid en sjö dit vi brukar gå. Blir en lagom jobbig promenad också ;) Det är vardagslyx för oss.

kram kram Malin

mest virkat sa...

Ja det är det bästa som finns! Plocka ätbart från tomt och skog med de små! Kanske göra en paj då och då (vad fint det rimmade med) Kram!

Anna-Maria sa...

Att gå ner och bada (om det är varmt dvs), äta egna jordgubbar, dofta på rosorna...

Mamma med ambitioner sa...

Jag önskar jag bodde som du, det är ju bara semester lyx för mig men hemma är det vardagslyx att plocka färska ägg hos våra hönor, sitta på trappan med en kopp te eller bara gå en sväng i trädgården.
Kramis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...