måndag 2 juli 2012

Dag 1 som solo

Färgmatchade reafynd


Imorse fick jag skjuts till jobbet av förväntansfulla småpojkar och pappa som packat bilen proppfull med semesternödvändigheter. Lite gråtmild försökte jag förklara för Stor hur mycket jag kommer att sakna honom. Han svarade med -Åka, Farmor och farfar, NU! Jahaja, så var det med det...

Och det där med att pyssla hysteriskt, baka och dricka kaffe har det inte heller blivit något av, inte idag iallafall för dagens efter-jobbet-aktivitet blev shopping, klippning och sedan springa från bussen i ösregn. Har tillsammans med en kopp te kollat igenom dagens inköp och har bestämt mig för att imorgon blir det turkosa knappörhängen (har faktiskt inte pysslat själv, tanken har slagit mig men när jag fick syn på dessa för 8:- på Åhléns så var det inte så mycket att fundera på!) och turkos,grå, vita molnringar (en tjuga på underbara Monki) som får stå för piffet! Hur piffar du till din vardag?!

// Sandra

4 kommentarer:

Fröken S sa...

Jag är nog rätt dålig på att piffa till min vardag, oftast när jag får egentid blir jag så ställd att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till!

Men en sak gör jag ibland, jag gör kreativa håruppsättningar som de på jobbet imponeras av. Hemligheten är att det inte tar mer än 5 minuter att sätta upp det om man bara vet hur man ska göra och har rätt grejjer hemma!

Malin på pastill.nu sa...

Vilka underbara ringar! Jag är ganska bra på att piffa mig jämt och ständigt. Tycker om att ha extra fina kläder på mig på jobbet, kanske strumpbyxor i någon färg som bryter av, nagellack, smycken osv :-)

TACK söta du för det fina mobilfodralet! Vad fint du hade gjort lappen till också, supersnyggt!!

CreandoPhoto sa...

Jättefina örhängen. Har liknande som jag fått i present :)

MammaElva sa...

Tjusigt! Nu när jag är hemma mest hela tiden piffar jag mig med grötfläckar och en slarvig knut ;) Men när jag jobbade så var jag ganska piffig mest hela tiden. Det måste man nästan när man arbetar inom service och första intrycket är enda intrycket. Jag har inte ofta smycken utan hår och smink får vara det piffga, men ibland så blir det något armband eller örhänge. Gillar verkligen knappörhängena!

Ha en fin kväll!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...