söndag 17 juni 2012

Fotoutmaning vänner emellan - ränder

Randgräset i all sin prakt!


På temat ränder har jag fotat mitt fina Randgräs, växer som gräs (kanske inte så konstigt...) så tuvan som vi fick förra året har delats och delats igen och växer både i rabatter och i flera krukor!

Det är de fina bloggarna Edith & Jag och Mamma med ambitioner som ordnar med "Fotoutmaning vänner emellan", denna vecka är temat ränder. Kika in hos dem om du vill se fler randiga bilder. Först var jag helt inne på "ränderna går aldrig ur", randiga barntröjor, mannens randiga sommarpikéer eller varför inte mina randiga ben efter en hel dag med stödstrumpor (varför jag har det kan vi ta en annan gång), randiga skuggor av soltaket, randiga grå planket borta i hörnet av trädgården. Men när jag idag gick ut för att greja lite i trädgården så var det så självklart att det var det fina randgräset som skulle hamna på bild!

Det är fortfarande några dagar kvar om du vill delta i min utlottning för att fira bloggens halvårsdag, alla kan vara med, välkommen!

// Sandra

8 kommentarer:

maria syr och så vidare sa...

Helt fantastisk bild! Vacker och häftig på samma gång!

Borgmästaren sa...

Härliga effekter skapas av bladens form. Fint!

Malin på pastill.nu sa...

Men wow vilken cool bild! Fin!!

CreandoPhoto sa...

Jättefin tolkning. Bilden är så bra! Och gräset är ju riktigt snyggt vetja :)

Kramar

Emma sa...

Randigt gräs är vackert minsann! Finfin tolkning av temat.

Galenskap och lite allvar sa...

Ser att du oxå har sånt coolt gräs hemma hos dig.
Jag kunde inte heller låta bli att smita dit med kameran och ta några bilder.

Hoppas att du får en fin måndag!
Kramelikram Veronica

Fröken Foto sa...

Fina ränder! Roligt med fotoutmaningar :)

Hoppas du får en fin måndag.

kram kram Malin

Edith och Jag sa...

Hur fint som helst! Tycker också mycket om randgräs men det är verkligen som du skriver det växer som gräs eller snarare ogräs och det gäller att hålla efter det om man inte vill ha randgräs i hela trädgården;)
Kram Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...