fredag 2 mars 2012

Sveas barnrum, del 2

Välkommen in till Arvid!


Ugglorna flockas kring bokhyllan


Puppy från magis är mammas favorit!


Sängen är låg så Liten själv kan klättra upp


Tyget har hängt med sedan pappa var liten!



Välkommen in till Arvids rum! Här är det precis som i storebrors rum anpassat för små killar med mycket bus. Från början var det här storebrors rum men istället för att ha två rum med samma funktion flyttade vi på stor och liten har mer eller mindre fått ärva rummet i sin helhet. Sängen har låga ben och mycket kuddar -här myser vi och läser gärna en bok. Under det låga bordet står öppna backar med leksaker som är sorterade på mjukt respektive hårt, lätt för Liten att plocka fram det han vill leka med och lagom höjd att stå vid bordet och leka. Bokhyllan har mamma snickrat av IKEAhyllan STRIPA (tror inte den finns längre...), rundstav och sidostycken av en gammal låda som fanns i huset.

Hunden Puppy som jag redan för många många år sedan förälskade mig i, och sa att om/när jag får barn så ska de få en sådan, är ingen barnfavorit men är fantastiskt fin tycker jag!

6 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Vilket fint barnrum med inslag av grönt, min favoritfärg. Gillar hyllan med böckerna på väggen, det är så snyggt och så gillar jag sängen med massor av kuddar, mycket mysigt.

Kram Victoria

Jennie sa...

Fiiint!

Jenny sa...

Hej!
wow, wow, wow, säger jag. Gillart!
Bäst är väggtyget, är det Skillingaryd? För mig som är 70-talist väcker det roliga minnet.
Kram

Edith och Jag sa...

Så fint han har det din Arvid! Gillar ugglorna jättemycket.
Trevlig helg!
Maria

Malin på pastill.nu sa...

Så himla fint! Älskar flugsvampspallen. Vill köpa en själv, men vet inte riktigt vart den skulle få rum :-S

Pennylane sa...

Jätte fint barnrum, tycker också grönt passar jätte fint som grundfärg i just barnrum :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...