lördag 31 mars 2012

Om att blåsa ut ljusen

4:e färgen blir svart


Idag blir det kalas för hela slanten när släkten kommer på besök, kolakakor, havrekakor med russin, kalasbollar, bullar, tårta, blåsa ut ljus...

... och appropå det så är det idag Earth Hour, som nu är större än någonsin – rekordmånga deltar. Minst 147 länder, tusentals städer och miljontals människor gör sig redo att släcka ljuset idag kl 20:30-21:30 för att visa sitt stöd för klimatet. Det ska vi göra, stänga av tv och datorer, tända några ljus och varva ner en stund. Vill du läsa mer om Earth Hour kan du göra det på wwf.

... appropå svart som det blir när man släcker ner så är det nästa veckas färg i färgutmaningen!

Ha det bäst,
Sandra

5 kommentarer:

MammaElva sa...

Hjärnan jobbar på högvarv med vad svart är för mig. Ska bli kul att skriva ned tankarna sen...
Här ska det också kalasas idag, dock för en lite större grabb ;)

Ha en underbar dag!
Kram Elin

CreandoPhoto sa...

Hoppas ni får en riktigt härlig kaladag!

SVART! Min färg ju. Nu är jag på! :)

Kramar Kicki

Galenskap och lite allvar sa...

Tjenixen!

Hoppas att det blir en riktigt härlig Kalasdag med hårda paket och massor utav Goa kakor!! Oj, nu blev jag sugen på det oxå.....får nog kolla i skåpet om man inte kan få ihop nåt
smarrigt!!

vad kul med svart färg, jag undrade just vilken du skulle välja. jo, svarta saker har jag gott om, nu får vi se vad jag ska välja att ta kort på.

Superduperlördag till dig!
Kramelikram Veronica

Mamma med ambitioner sa...

Då gäller det att fota svart i morgon då. Kul! Känner att jag har en del........
Underbar bild på barnen. Så gosiga! Kul med kalas.
Vi har firat svärmors 70 års dag. Hon kröp inte omkring på golvet, hon blåste inte ut några ljus men bjöd på god mat och dryck.
Se you!

Malin på pastill.nu sa...

Vad mysigt med kalas! Hoppas ni fick en jättebra dag :-)

Ang. mina sistaminutenilägg så är jag glad att du tycker det är avlsappnat och inte dissigt, haha! Jag har så sjukt svårt för att göra saker en speciell tid/dag och just nu är det så himla mycket att göra på jobbet så det är verkligen inte med meningen som det blivit så här varje vecka! :-)

Hoppas ni får en jättebra söndag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...