onsdag 28 mars 2012

Inga gröna fingrar...

Lite vår utanför vår dörr

Jag har inte gröna fingrar. Med det behöver ju inte alla som passerar vårt hus få veta... (om de inte redan listat ut det efter att behövt se ett stackars gulnat rassligt gräs och några överväxta silverekar hela vintern). I söndags planterade jag iallafall några minipåskliljor och vita penséer i en av krukorna, för att få lite höjd så satte jag ner några avknipsade körsbärskvistar som har rikligt med knopp. Det ser iallafall trevligare ut, men om jag lurar någon av de förbipasserande att jag är en fena på blommor och har fingrar gröna nog att passa veckans färgutmaning det återstår att se.
Appropå det där med färgutmaningen, så har vi blivit ännu fler, det är ju bara så kul!! Vardagspärlor, Sityliv, Mitt hem är min borg, Krupnikov  och Hem ljuva hem har anslutit sig, välkomna!

Ha en toppen dag!
// Sandra

3 kommentarer:

MammaElva sa...

Vad fint det blev! Här är vi en annan utan gröna fingrar... Men nu blev jag sugen på att göra vårfint på trappen!

Vad många vi börjar bli i utmaningen. Fler än jag som tyckte det var en kul idé!

Ha en underbar dag!
Kram Elin

Jenny sa...

Ser fint ut det där :-)

Kul att din färgutmaning sprider sig ...
Kram

Sityliv sa...

Tack igen för välkomnandet. Jag går omkring dagarna i ända och tänker på färg nu. "hoppas det inte blir lila för det har vi inte så mycket" och i nästa andetag "men då måste jag ju skaffa lite lila!". Och så går det runt med alla färger. Jättefint blomsterarrangemang. Min första omgång minipåskliljor börjar ge upp nu men jag ska påska till det lite mer imorgon tänkte jag.
Grattis på er ettårsdag! Vi firar vår i juni.
Många kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...