fredag 24 februari 2012

Sveas barnrum, del 1

Bondgården från Brio är fyndad på loppis



Gott om bänkyta att leka på


Tror den svarta ramen ska få bli vit istället


Från "Byggare Bob" till "Leila bakar"



Disken undanplockad och härliga råvaror!



Den starke mannen har pappa slöjdat som liten, fin eller hur!


Stora kuddar att busa eller mysa med...


Spegel spegel på väggen där,
säg vem på dagis håller jag kär?


Lampskärm sydd av samma tyg som gardinen



 Välkommen in i stora busens rum! Här kan han snickra, gräva, lasta, leka med lego, läsa, bygga tågbana, laga mat och bjuda på kaffe och kakor. Lillebror har rummet vägg i vägg men de leker lika mycket i båda rummen båda två enda skillnaden är väl att storebror sover i sitt rum. Vi har inte lagt någon energi på att tapetsera och måla om, det tar vi när det blir dags att uppdatera rummet nästa gång. De vita väggarna tycker jag gör att det är ok att vräka på med färg och mönster utan att det blir allt för rörigt.

Vi har försökt göra rummet lämpligt för små busar, krukor, blommor och lampor i plast som tål att ramla ner. Bänken har vi byggt med IKEAs "TROFAST" som grund men även gjort plats för fasters gamla Micki spis och legolådan. Kuberna på väggen kommer också från IKEA de heter "FÖRHÖJA" och finns på köksavdelningen. Vi har tänkt att sätta belysning under kuberna för lite mysbelysning och så kommer det säkerligen att komma upp någon teckning, foto mm. Sängborden som vi fixade till tidigare i år syns inte på bild men kolla här.

Hoppas du tycker om hur Vidar har det för nästa vecka är det dags för Arvid att visa upp sitt rum!

Trevlig helg,
Sandra :)

4 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Vilket härligt barnrum, jättefint.

Ha en trevlig helg!

Kram Victoria

Edith och Jag sa...

Vilket härligt rum Vidar har! Jag gillar verkligen den fina lekytan med litet kök och plats för annat.
Mysigt med stora kuddar också.

Hi hi så du undrar hur jag hinner med? Jag undrar ju hur alla andra hinner med flitigt pysslande och bloggande ;) Jag har ju varit ledig den här veckan så då har det funnits lite extra tid för att sy, måla och möbla. Annars är det ju kvällar och helger när jobbet, barnens läxor och alla andra måsten är fixade som jag ägnar mig åt mina roligheter.
Trevlig helg!
Maria

Hemma på våran gata sa...

Supermysigt barnrum, här kan jag tänka mig att Vidar gillar att leka! Jag gillade bänken skarpt " från byggare Bob till Leila bakar" perfekt med en sådan i deras höjd :)
Och visst är det bara att vräka på med färg. Själv är jag en färgfegis men lever ut det i lillans rum istället hihi ;)
Ha det gott!
/ vanja

Malin på pastill.nu sa...

Åh så fint!! Underbart sött kök! Och en sån där brio bondgård vill jag också ha :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...