onsdag 1 februari 2012

Monster i sängen

"Ett-öring"


Snällaste monstret klädd i jeans och linne
 
Varm och trött


Schas alla dumma monster, här är upptaget!



Liten har ett monster i sin säng. Ett snällt, varmt enörat (ettöring?) monster. Sydde ett nytt fodral till vetekudden för en tid sedan, tanken var att det skulle vara ett snällt monster som värmer upp litens säng och ser till så att det inte kommer andra, ovälkomna monster!
Det här använde jag:
  • ett av mina kasserade linnen men en bit trikåtyg går ju lika bra
  • liten jeansstuv
  • broderigarn 
  • kudden "gosa slån"  (12:- och perfekt som stoppning) från IKEA
  • vetekudde
Huvud, armar och ben är sydda av jeanstyg och stoppade med vadd, kroppen är sydd av mitt gamla linne och har en omlottbaksida så att vetekudden  kan tas ur vid uppvärmning och sedan stoppas tillbaka igen. Monsterögon, tänder och jeansdetaljer broderade jag med enkla "upp-ner" stygn med broderigarn. Kolla gärna in mitt andra monster...

Ha en bra dag!
// Sandra :)

2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Jag tror det är världens sötaste monster :-)

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Skitsött monster. Apropå min dag igår, så blev det en finfin dag :) ..

Kram Victoria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...