tisdag 20 december 2011

Snö, tomtar, hyacinter och pepparkakshus i långa rader


Klart vi har lite jul i vårt hus trots att vi (inte är julfientliga men) kanske inte så juliga som många andra och att vi ibland är lite sent ute... Som det där med julstjärnorna, julkorten och granen. Gran hoppar vi över eftersom vi reser bort i år men idag var jag ut i skogen och knipsade ihop lite blandat ris som står vid spisen och doftar lite juligt. Några små tomtar har vi också, långa tomten är Stora killens, mellantomten är min som jag fick av farmor och farfar som liten och den lilla tomten är mannens. Lillkillen har inte fått någon än men efter den 24:e kanske? En och annan hyacint och amaryllis kan man faktiskt också hitta hemma hos oss och idag slog jag till och bakade pepparkakshus i långa rader...  På mitt eget vis såklart!



Huset i vinterskrud


Triss i tomtar
Hyacinterna börjar ge doft



Tall-, gran- och enris

Pepparkakshus på mitt sätt

Trevlig fortsättning på julveckan!

1 kommentar:

Borgmästaren sa...

Vilket fint hus ni har! Jag hde gärna haft era fönsterrrader! Kul att se.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...