torsdag 1 december 2011

Omgjord sänglampa


Lampan nyinköpt och ofixad.


Omlackad lampa!

Såhär ser det ut idag! Fast inte alltid kaffe i sängen...
I våras, bara en vecka innan lillprinsen kom till världen var jag på loppis och hittade denna lampa. En golvlampa i beige med lysknappen uppepå och ledad stång i mässing. Blev blixtförälskad i formen men ville ha den svart.

Många försökte övertala mig att låta bli och sa att den var väl fin som den var... Jag övertygades inte men vi hade en hel del andra projekt då så det fick liksom vila. Mannen bytte iallafall kontakt och satte dit en dimmer, helt underbart för den har använts mycket som nattlampa sedan dess.

Men så för ett tag sedan så gjorde vi slag i saken och lackade om den svart. Vilken skillnad, mässingsdetaljerna kom fram och lampan kommer ut från tapeten. Jag är så nöjd!


Såhär gjorde vi:
Jag skruvade isär lampan så mycket det bara gick och tvättade av ordentligt med avfettning. Maskerade av vid mässingen, sladden och insidan på skärmen. Sedan lackade vi den först med ett lager grundfärg och sedan ett lager med matt svart kulör. Sprayfärgen köpte vi på en vanlig fackhandel, tror det var Krauta.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...