onsdag 23 november 2011

Rulla rulla liten bulla!

Oj, det är ju första advent på söndag!


Saffransbullar med vaniljfyllning!
Hösten har bara rusat fram och det varma vädret har inte fått mig att inse hur nära julen är. Skyller på att det är för att jag är föräldrarledig för när jag jobbar är jag högst medveten om säsongsväxlingarna. Men jag vet inte om det är hela sanningen, jag brukar nog alltid vara lite senstartad just vad det gäller julen.

Idag när pojkarna sov middag så tog jag iallafall fram assistenten ( som jag för övrigt börjar bli rätt bra kompis med) och körde igång en saffransdeg! Förra veckan var det kanel- och vaniljbullar i dubbelsats inför den nyblivna 2-åringens kalas. Men nu tyckte jag att det räckte med en enkel sats, 20 katter och 20 bullar med vaniljfyllning! Hann även med att köra en maskin med sandiga overaller och måla hyllorna som ska bli "kökshyllor" inne i pojkrummet. Jag får be att återkomma med bild på hur det blir, kökshanddukarna är iallafall färdigsydda och väntar på att få hängas på plats.


Det blev ett riktigt mysmellis med nygräddade bullar framför "Lilla röda traktorn" och mamman fick en välbehövlig kopp kaffe. Funderar på om jag ska sy några lussekatter också... Kanelbullarna och "brödkorgen" som jag sydde förra veckan gjorde ju succé, det har blivit många fikastuder med pippiservis och nygräddade bullar! :)

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...